5 marca – piątek
Temat dnia – Marcowe eksperymenty
Cele: pobudzanie rozwoju intelektualnego przez eksperymentowanie, stawianie hipotez i ich sprawdzanie.
„Korzystamy z poziomicy” – zadaniem dziecka jest zbudowanie dwóch równych wież z klocków. Aby sprawdzić, czy budowle są równej wysokości dziecko z pomocą rodzica przykłada probówkę z wodą. Jeśli pęcherzyk powietrza znajduje się na środku, budowle są równe. Aby praca nie była zbyt łatwa, warto do tej zabawy wykorzystać dwa rodzaje klocków o różnej wielkość.
„Jak powstaje deszcz?” – domowy eksperyment do którego potrzebujemy: 2 szklanki, dzbanek z ciepłą wodę, talerzyk oraz folię aluminiową, którą wcześniej należy włożyć do zamrażalki.
Do wykonania doświadczenia prosimy o pomoc rodzica. Mamo, tato pomóż dziecku nalać ciepłej wody do dwóch szklanek, na jednej z nich dziecko kładzie talerzyk, a na drugiej kawałek schodzonej wcześniej w zamrażalce folii aluminiowej. Talerzyk i folia aluminiowa w naszym doświadczeniu symbolizują chmury. Po chwili zaczynamy obserwować zjawisko parowania wody i gromadzenia się pary na powierzchni talerzyka i folii aluminiowej. Przy podnoszeniu talerzyka krople wody spadają , a po podniesieniu folii aluminiowej widoczne jest na jej powierzchni zaparowanie. Rodzicu zapytaj dziecko o jego spostrzeżenia podczas wykonywania doświadczenia.
Zapraszamy do obejrzenia filmików:
https://www.youtube.com/watch?v=KdtRhnwMysU
https://www.youtube.com/watch?v=rvTLwn27mE4
Praca z książką: Plac zabaw. Sześciolatek. Karty pracy. Część 3
Praca z KP 26 a – zaznacz poziom wody w butelkach.
Praca z KP 26 b – dorysuj elementy tak, by na jednym była zima, a na drugim wiosna, czytanie wyrazów.
You must be logged in to post a comment.